tirsdag 8. mai 2012

I natt var det egentlig så jeg ventet at Niña skulle følle, for hun var veldig annerledes når jeg kom i stallen på kvelden. Hun hadde ikke spist noe særlig av kraftfôret sitt, og heller ikke spist opp høyet, men sto bare helt rolig i boksen og pustet sakte og halvtungt. Magen var veldig stinn og spent, og det var litt bevegelser i flankene mellom pustene, så jeg tenkte kanskje det kunne være små kynnere, eller om føllet flyttet seg mer på plass.

Jeg har sovet i stallen siden før helga, og har sjekket henne regelmessig på natta, så tok litt tettere sjekker i natt, men hun sto egentlig mest på samme plass hele tiden. Kraftfôret var spist opp før halv 6 i dag tidlig, men hun var ikke i det hele tatt interessert i morgenfôret når hun fikk det. Hun har fått kommet ut igjen i dag, og gikk ganske lett, fikk gresse litt og kose seg før hun kom inn i inngjerdinga. Spiste vel litt høy med en gang, men ellers stått mest rolig i dag.

Jeg vet jeg har sagt det flere ganger hittil, men nå føler jeg virkelig at vi nærmer oss :)

2 kommentarer: