mandag 16. april 2012

Denne helgen har jeg vært nedom Skåne en tur igjen, og når jeg fant ut at stasjonen VDL Pessoa står på i år, lå bare et par mil unna lørdagens tilholdssted, måtte jeg jo undersøke om det fantes mulighet for å komme innom og hilse på ham. Og det fikk jeg!

Tidligere har jeg kun sett bilder av ham, og selv om jeg likte typen godt der, så var det noe helt annet å se ham på ordentlig. Fantatsisk fin modell på hingsten, etter min mening, kraftig og kompakt i kroppen, og ser ut som om han er ment til å brukes, et flott hode, og veldig mykt og fint blikk, selv om han også var tydelig 'mann'. Og med den fineste sjokoladebrune farge, så er han en ridehest akkurat etter min smak :) Apropos fargen, så er han relativt lik Niñas far, Carte d'Or, på de siste bildene jeg har sett av ham, så da er det lov å håpe på at dersom føllet blir brunt, så blir den slik brun.
Jeg ble veldig godt modtatt på Haga Gård, og det var koselige folk der som gjerne viste meg rundt og fortalte om stedet, hestene sine, og jeg fikk også se de to føllene de hadde fått alt i år. Så ut fra denne erfaringen, er dette også et sted jeg kan anbefale :) www.hagagard.be






De hadde også 26 år gamle Uskudar des Malais på samme sted, og også han var booket for noen hopper i år. Litt lang på håret, fått kost seg ute, og en veldig koselig gammel herremann.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar