søndag 22. mai 2011

I dag begynte jeg så smått på å gjøre Liten klar til håndtering, etter å ha fått lov til å kjenne på livet bare sine første to dager. Niña ble tatt inn for en skikkelig puss og rens, og jeg benyttet sjansen til å gjøre litt av det samme med Nero.

Boksen de har er ganske stor, så han kan fint bevege seg rundt mor inni der - de kan faktisk gå litt uavhengig av hverandre uten dårlig plass - samtidig som han synes det er helt ok at jeg er rett ved siden av. Det jeg merker mest nå, er at jeg gjerne må ta og plukke på han hvor mye jeg vil mens han ligger nede eller drikker melk, mens når han bare er, er han gjerne et par steg foran meg. Ikke redd på noe hvis, bare ikke kjempeivrig i å bli tatt på ;) Derfor er det viktig, synes jeg, å gjøre det å bli tatt på til en positiv opplevelse.

Jeg holder ham gjerne med ene armen rundt bogen slik at han ikke skal gå fra meg fremover, mens jeg tar på ham, på kroppen, ørene, hodet og inni munnen. Når jeg er ferdig, og han slapper av, avslutter vi meg litt kløing før han får gå. Klø nakken er fortsatt veldig stas :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar