fredag 23. september 2011

Ny tur til Niña i går, og jeg tror vi nærmer oss henting :)

Når vi skulle ta henne ut fra de andre hestene, hadde Secret absolutt ingen planer om å følge etter, så etter litt tenking og vurdering, ble det til at vi tok ned Niña mens han fikk gå igen der oppe med 3-4 andre avlshopper. Han tittet litt når vi gikk ned, men brydde seg ikke nevneverdig.

Jeg hadde med sal og utstyr denne gangen også, så jeg kunne ri henne litt. Og var hun seig og lat forrige gang, var hun i alle fall ikke det i dag! Jeg har kjent verre, men likevel var det som å sitte på et fyrverkeri, der hun var kjapp på bena og ivrig etter å få komme ut. Vi jobbet litt på jordet, selv om det ikke heller nå ble så fæle greiene, så fikk jeg henne gjennom litt bedre på slutten (takk, Nina, for at du passer litt på oss ;) ), og vi sluttet med en galopp oppover bakket på jordet. Det var en hel del brattere enn det så ut som, så jeg når jeg skulle gå ned igjen, og Kråkemor ble godt sliten :) Det skal bli godt å få begynne å jobbe litt ordentlig igjen, for jeg kjenner motovasjon er der!

Ellers gikk mana igjen, for den begynte å bli i overkant lang, og jeg å få si hun klér godt å være helt nedklipt. Vi slapp henne opp igjen etter vi var ferdige, og selv om Secret nok var fornøyd med å få 'mor' tilbake, så var det ingen hysteri fra noen sin side om å få kommer bort til hverandre igjen. Jeg tenker avvenningen skal gå fint, jeg :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar