søndag 4. september 2011

I dag har jeg vært og besøkt Niña, og det var godt å se hvordan det sto til med henne. Hun virket veldig fornøyd, og var rund og god - nesten på grensa til å kunne kalles tjukk, men det må man nesten forvente når hun har stått på gress i hele sommer, i tillegg til ekstrafôring for at føllet og fosteret også skal være fornøyde. At hun blir tatt godt vare på er det hvertfall ingen tvil om!

En av grunnene til at jeg tok turen var også for å prøve en ny sal jeg har kjøpt til henne. Vi har fått oss en Trainers dressursal, og den lå tilnærmet perfekt på ryggen hennes :) Så da ble det ut og prøveri litt også, og jeg kunne bekrefte at knappene fortsatt sitter på plass. Littegranne lat og seig etter å ha stått siden april, samt at det var bløtt og tungt på bakken der vi red, gjorde at jeg ikke krevde så mye av henne, mest bare at hun ytet litt, og få kjenne hvordan salen satt både i alle gangarter og sideførende. Og jeg er kjempefornøyd :)

Føllet, Secret, har vokst seg stor og kraftig siden sist jeg så ham. Flott liten gutt, harmonisk og fint musklet i kroppen sin.



Tanken er nå at avvenning skal begynnes i oktober, og da kan Niña forhåpentligvis komme hjem allerede i november, ikke desember som først er tenkt. Og da skal det være klart til henne :) Jeg har leid en egen stall til vinters, siden det blir litt endringer der vi har stått før, samt at jeg ikke helt har det store behovet for ridehus, så da blir vi stående i en egen liten, koselig stall på en privattomt. Selskap er også ordnet, og det kommer til å komme en godt voksen welsh-dame til oss i vinter.

Jeg gleder meg! Virkelig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar