mandag 5. desember 2011

Dette blir littegranne off topic, men litt relevant likevel, så jeg tar meg friheten til å skrive om det ;)

Nå i helgen var det Flyingedagarna 2011, og det passet godt med a vi likevel skulle nedover til området en tur, og passet da på å reise dit også. Flyinge er et sted jeg har hatt veldig lyst til å besøke siden jeg 'oppdaget' stedet som 10-11 åring (jeg har tilogmed et par gamle tegninger av hingstene Amiral og Electro noe sted, hadde vært gøy og sett om jeg kunne funnet dem igjen), og har med spenning fulgt hvilke hingster de tilbyr hvert år etter det.

Mitt naive meg hadde håpet å få se hingstene i katalogen live når vi kom dit, så man ble littegranne skuffet når alle hingstene hadde reist hjem for året, og kun Flyinges egen hingst, Odermus, sto igjen. Flott hingst, men det var andre jeg var mer nysgjerrig på. Men bare det å få komme inn i stallen, kjenne på atmosfæren der, og se anlegget, gjorde det likevel verdt turen! Absolutt!

Showet var allerede midtveis når vi kom, men vi fikk med oss det siste, og det var veldig gøy å se at ene showet var presentasjon av Dalwhinnie 1180. Dette er en hingst som jeg tittet på i sommer, men gikk bort i fra fordi ønsket da var en spranghest. Å få se han live; veldig artig! Og jeg likte ham veldig godt, så den dagen jeg skal ha et nytt føll, til meg selv, kommer jeg nok absolutt til å vurdere ham om han fortsatt er tilgjengelig. Veldig fin type, samt fin spenst og takt i stegene sine.

Tanken nå er at neste års føll, er det som skal være på en stund, siden den er avlet for en mening, så skal Niña tilbake som fulltids ridehest. Så når det blir tide for en til, eller en arvtager til meg selv, får man håpe hingsten fortsatt finnes, for jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ønsker meg en slik en :)






For den som ønsker å vite mer om Dalwhinnie, se
http://www.dalwhinnie1180.se/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar