tirsdag 1. november 2011

I helgen, så sprangdebuterte vi på ordentlig, på et uoffisielt stallstevne bare for gøy :) Niña har bygget seg lett opp i form siden hun kom hjem, og siden dette ikke var hverken de store høydene, eller avansert eller spesielt tungt på noe vis, så tenkte jeg at dette kunne hun klare. Og ville hun ikke, var det uansett fin miljøtrening for både meg og henne; jeg må jo også tørre meg ut og ri blandt folk igjen ;)

Dagen gikk egentlig helt knall! Kråkemor lastet ganske fort, hun var veldig kul og rolig på plass, og veldig trivelig også inne på banen. Tidligere, har jo sprangtreningene våres vært av litt varierende grad, men en fellesnevner er at Niña synes det er veldig stas og hoppe, og vet at hun kan det, så hun skal gjerne hoppe både høyere og fortere enn det jeg har tenkt. Hun/vi har tross alt ikke sett et hinder siden januar en gang, så jeg var litt spent på reaksjonen hennes, men det var over all forventning og hun var veldig trivelig og ventet på meg.

Vi var påmeldt i to klasser, 50 cm og 60 cm. Ikke de store høydene, men det står mer på rytteren enn hesten. 50-klassa ble litt oppkjøring, komme i samme takt, prøv og feil, og sto vel ikke akkurat til noen stilpris. 60 derimot, kjentes veldig godt ut, og hun gikk i god takt, selv om hun gikk ned i trav noen ganger, i stedet for å bytte direkte. Jeg orket ikke mase med det heller, og lot henne gjøre det, for ikke å stresse opp henne, men heller fokusere på bana vi skulle ri.

Desverre ble det ingen premie, siden vi ikke red fort nok, men vi hadde en flott erfaring og en veldig morsom dag med andre hestefolk, så dette frister absolutt til gjentakelse :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar